Lentekriebels in Zevenbergen.

Na een lange winter lonkt de tuin. Koen heeft wat nestkastjes opgehangen.

We zijn ook volop bezig onze nieuwe moestuin te organiseren.

Samen met mijn schoonbroer haalde ik – enkele weken geleden – 2 fruitkisten op, bij een fruitbedrijf in Damme.
Koen bezorgde ons voldoende tweedehands worteldoek om de kisten te bekleden, en een eerste draineringslaag in de vorm van hakseling uit zijn tuin.

Ik keerde een tijdje geleden ook de composthopen om en we hebben denkelijk genoeg compost voor de tweede laag in onze moestuinbakken. Maar aangezien het gras intussen ook werd bij gezaaid kunnen we voorlopig niet verder werken hier.

Ondertussen ben ik wel al enkele dingetjes aan het voorzaaien …wat pompoenzaden van een biopompoen die we deze winter verorberden, en erwtjes die ik nog over had van mijn moestuin in Wakken.

En de erwtjes kwamen heel snel piepen…

Samen met kleindochter Nara hebben we vorig weekend een insektenhotel geknutseld, dat binnenkort een plaatsje krijgt in de buurt van onze moestuin.

En samen met Catherine en Chantal zijn we hout gaan bestellen bij een lokale houthandel, om de lage moestuinbak die ook gepland was, te fabriceren. Chris zal het hout halen als het klaar is en de bak inéénsteken.

We basseerden ons op dit filmke en pasten wat aan waar nodig volgens de houthandelaar. Kastanjehout konden we niet krijgen, dus het werd Europese douglas.

wordt vervolgd….

Een gedachte over “Lentekriebels in Zevenbergen.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.